Online és offline közösségépítés

A közösségépítés ma már kikerülhetetlen a márkaépítésben és a cégek életében. Az online közösségépítés egyik legfontosabb színtere Magyarországon még mindig a Facebook és az Instagram, amelyeknek felhasználói száma még mindig növekszik, pedig már sokan sokszor temették a legnagyobb közösségi oldalakat. Véleményem szerint egy megfelelő, minőségi tartalmat nyújtó céges Facebook és Instagram oldal rendkívül hatékony eszköz, amely vásárlókat hoz, továbbá építi a márkát, a márkaismertséget.

A „Facebook galaxis” mellett a másik fontos közösségi szereplő a Tik-Tok, amellyel a hazai cégek többsége még csak most ismerkedik. Sikeres Tik-Tok kommunikációval az a legfiatalabb generációknál érhetünk el jó eredményeket. Tik-Tok-on is lehet már fizetett hirdetéseket használni, ebben is tudok segíteni. Pinterest használata érdekes lehet azoknak a vállalkozásoknak, akik termékeikkel, szolgáltatásaikkal a nőket szeretnék elérni, van tapasztalatom Pinterest hirdetések targetálásában is.

A közösségi oldalak használata akkor igazán hatékony, ha illeszkedik a cég marketingstratégiájába, és nemcsak ad hoc jelleggel használjuk őket.