Az átgondolt márkaépítés (branding) nemcsak a márkaismertség növeléséről szól, hanem arról is, hogy minél több lojális fogyasztót, ügyfelet szerezzünk és tartsuk meg őket. Fontos, hogy a lojális vásárlóink, ügyfeleink figyelmét mindig fenn tudjuk tartani a márka iránt, ezért folyamatosan kommunikálnunk kell velük, be kell vonjuk őket a márka életébe.
A márkaépítés, a marketing nem lesz sikeres tervezés nélkül. A jól kidolgozott, világosan megfogalmazott stratégia – piackutatásra, piaci előrejelzésekre, a versenytársak felmérésére és még számos más tényezőre alapozva – egyenes út a sikerhez. A márkaépítés megkerülhetetlen eleme a megfelelő pozicionálás. Sok márka sikertelenségét az okozta, hogy nem megfelelően pozícionálták. Elengedhetetlen, hogy a kommunikáció is előre megtervezett és tudatos legyen, hiszen a helytelen, rossz kommunikálással rombolhatjuk a márkánkat.