Online és offline közösségépítés

A közösségépítés ma már kikerülhetetlen a márkaépítésben és a cég életében. Az online közösségépítés legfontosabb színtere Magyarországon a Facebook, amelynek felhasználói száma még mindig növekszik, pedig már sokan sokszor temették a legnagyobb közösségi oldalt. Véleményem szerint egy megfelelő, minőségi tartalmat nyújtó céges Facebook oldal rendkívül hatékony eszköz, amely vásárlókat hoz, továbbá építi a márkát, a márkaismertséget.

A „Facebook galaxis” mellett a másik fontos közösségi szereplő az Instagram, amellyel a hazai cégek még csak most ismerkednek. Az Instagram-kommunikációval az Y és Z generációnál érhetünk el jó eredményeket, használatát a Facebook-kal együtt javaslom. Egyes célcsoportok számára a Pinterest is érdekes lehet, bár a Pinterest aktív felhasználói száma ma még bőven elmarad az általunk említett másik két közösségi oldaltól.

A közösségi oldalak használata akkor igazán hatékony, ha illeszkedik a cég marketingstratégiájába, és nemcsak ad hoc jelleggel használjuk őket.